Olaszország, Szicília

<Etna
> <Cefalu> <Vulcano> <Lipari> <Stromboli> <Capri>

Solfatara, Mascali

Utazásunk negyedik napja, reggel fél hat. Orrfacsaró kénes szagokra ébredek. A közelben valaki nagyon horkol, és sistergő, szuszogó hangok sejlenek a távolból. Világos van, süt a nap, itt már hajnalban elviselhetetlen meleg van. Szó szerint forró talaj van a lábunk alatt!
Igen! Sátrunkat egy jelenleg is működő parazitakráter egyik oldalában vertük fel! Elég 5 centiméterre leásnunk ahhoz, hogy megmelegítsük reggelinket. A kráter másik oldalán folyamatosan működő kigőzölgések, fortyogók találhatóak, melynek kénes szagát a szél időnként épp a sátrunk felé fújja.

Ideje felkelni, mert ma reggelizés, és sátorbontás után indulunk utazásunk következő helyszíne felé, és közeledünk a nagy feladathoz is, az Etnához!

A kemping kis boltjából véletlenül elhoztam a kosarat, amit csak a sátornál veszek észre. Jól kinevet mindenki, de sebaj! Tegnap este törülköző nélkül mentem zuhanyozni, ahhoz képest ez nem is gáz….
Minden cuccunkat összepakoljuk, de a teánk még mindig ihatatlanul forró. Azt hiszem hiba volt hőszigetelt bögrét hozni!

Solfatara kemping Solfatara kráter
Hotelünk! Kategória:*****
Solfatara kráter, háttérben a fák alatt a kempingel.

Mai első izgalmas programunk, a kráter bejárása csoportosan! Jimmy ismét elmond mindnet nekünk az itt látható vulkáni utóműködésről, szolfatárákról, fumarolákról, és iszapfortyogókról. Fura amikor lépünk…. Mintha üreges lenne a talaj! Jimmy megnyugtat, nem fog beszakadni!

Solfatara kráter Solfatara kráter

Elhagyjuk a krátert, itt hagyjuk Nápolyt, és a Vezúv körvonalaitól búcsúzunk buszunkból.
Jellegzetes mediterrán tájon haladunk a Messinai-szoros felé, ahol komppal kelünk át Szicíliába.

Messinai-szoros Messinai-szoros
Messinai-szoros Etna

Mascaliba, az új kempingünkbe sötétedés előtt érkezünk. Sátor állítás után, a kempingből készíthetek naplementés fotót a füstölgő Etnáról. Rémisztő! Képtelenség, hogy én oda feljussak!

Mivel kempingünk a Jón-tenger partján helyezkedik el, úgy döntünk megmártózunk a habokban! Igazi kaland volt éjjel fürdeni a tengerben! Köszönjük nektek Kriszta, és Viki! Nélkületek mi nem lettünk volna elég bátrak ehhez, és kimaradt volna életünkből az éjszakai fürdőzés nagyszerű élménye.

Fürdés után zacskós levessel búcsúzunk ettől az emlékezetes naptól.....